RIK BLOKLAND CREATIVE DIRECTION
ANTONI VAN LEEUWENHOEK
#NIETZONDERJULLIE
KLANT
Antoni van Leeuwenhoek is ondermeer bekend door zijn vele prominente specialisten, die vrijwel wekelijks van zich laten horen op TV (journaal, DWDD) en andere media (Parool, NRC, Twitter). Maar wat stelt hun kunde voor zonder de oncologieverpleegkundige die de patiënt bijstaat? Ziehier de ingrediënten van een indringende wervingscampagne waar de passie én urgentie vanaf spat.
VERHAAL
In persoonlijke maar positieve video's vertellen bekende specialisten wat hun vak en hun passie is, maar vooral waarom het Antoni van Leeuwenhoek niet zonder oncologieverpleegkundigen kan. Hun oproep is even helder als direct: #nietzonderjullie! Via allerlei media worden doelgroepen aangemoedigd te kijken en/of solliciteren op www.nietzonderjullie.nl
MAKING OF
De verpleegkundigenvideo's zijn gefilmd in het AVL en de specialistenfoto's en -video's in een pop-up studio ter plaatse.
​
RESULTAAT
De campagne wordt enthousiast aangejaagd via de twitteraccounts van de specialisten en veelvuldig gepost en geshared door verpleegkundigen.
En de campagne viel ook elders op: een zilveren bekroning bij de Grand Prix Content Marketing 2017. Plus een Winnaar Gold Award bij Employer Branding Management Awards in London, 2018, 2019.
CREDITS
Concept: Rik Blokland
Creative direction, regie, webdesign: Rik Blokland
Fotografie: John de Koning
In samenwerking met: Proof
Film en edit: crew netwerk Rik Blokland
RESULTAAT
De campagne wordt enthousiast aangejaagd via de twitteraccounts van de specialisten en veelvuldig gepost en geshared door verpleegkundigen.
En de campagne viel ook elders op: een zilveren bekroning bij de Grand Prix Content Marketing 2017. Plus een Winnaar Gold Award bij Employer Branding Management Awards in London, 2018, 2019.