![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|
KONINKLIJKE MARINE
'DE MARINE VERGROOT JE WERELD' GROOT GEMAAKT
2008 - 2009
KLANT
De Koninklijke Marine is een prachtmerk om voor te werken. Je moet een beetje zeebenen hebben, geen heimwee en wel durven doorpakken.
VERHAAL
Jongeren hebben òf geen òf een eenzijdig beeld van werken bij de marine. Ik ben er trots op dat ik in mijn tv- en bioscoopcommercials eerlijke verhalen over het werk heb kunnen laten zien: je kwetsbaarheid (in de tvc 'dreiging'), je kracht om als team snel te schakelen ('smokkelboot') en de noodzaak om als marinier fysiek geweld te gebruiken.
De 'wereld' van de marine hebben we ook tastbaar gemaakt in een nog steeds fascinerende webtool.
MAKING OF
Geschoten op de Middellandse Zee, in Venetië en op de Bahama's.
CREDITS
Concept: Rik Blokland, Hans Adelaars
Creative direction: Rik Blokland
Regie: Peter Molle @ Cellusion Films
RESULTAAT
De Koninklijke Marine was een populair werkgeversmerk maar het beeld was niet helder. Na deze campagne wel. Wervingsdoelstellingen werden gehaald.
AWARDS
De tv commercials hebben meerdere awards gewonnen waaronder de prestigieuze CEA in de VS.
ENGLISH
The Royal Netherlands Navy had a diffuse image. What it is like to work as a soldier at sea, is made clear in a series of honest and straightforward television commercials. Award winning commercials at CEA, USA.